Baju nipis nampak bayang
Peha gebu saja ditayang
Lebih baik tak pakai baju senang
Dah tentu boleh tunjuk terang-terang

Baju ketat seluar sendat
Pakai tudung just ikat-ikat
Dari mula memang bukan adat
Disudut agama pun gaya tak berkat

Tudung jarang baju nipis
Pakai sikit boleh nampak ‘garis’
Mata orang terbeliak, kita membengis
Bila kena kutuk, kenapa menangis

Lengan pendek blaus gantung
Jeans ketat melekat dipunggung
Jadi orang Islam ni sebenarnya beruntung
Agama tak suruh berbungkus macam pocong

Apa rasanya, kepala bertudung, kain terbelah
Kalau takat rambut orang kurang ghairah
Lain kalau peha gebu atau ternampak lurah
Mata yang memandang boleh keluar darah

Kebaya ketat, kain terbelah
Ikat tudung macam tak sudah
Nak ikut suruhan agama memang tak mudah
Tapi Islam sebenarnya indah

Tutup aurat bukan suruh berselubung
Sampai tak nampak muka dan hidung
Yang faham tuntutan amat beruntung
Taklah bersungut mulut pun muncung

Dah kalau mula minat nak bertudung
Cubalah sesuaikan apa yang disarung
Kalau masih rasa jiwa tu ‘mendung’
Maknanya nafsu tu belum dapat dibendung

Bertudung itu bukan satu paksaan
Ianya lebih kepada keinsafan
Selalunya nafsu masih dikuasai syaitan
Itu la pasal fesyen pun yang bukan-bukan

Asal menutup aurat itu tuntutan
Kalau dianggap susah, tu sebab bosan
Yang ye nya hati tak berkenan
Tu yang berjela-jela mencipta alasan

Menutup aurat satu syariat
Kepada agama kita taat
Hidup berkat pahala berlipat-lipat
Didunia selamat, di akhirat hebat

3 comments
  1. Jaws January 11, 2009 at 12:31 PM  

    wah..
    best laa pantun ko nih..
    leh copy paste letak ke blog aku tak?
    hehehehe

  2. MUHD AIZAT January 27, 2009 at 11:58 AM  

    por bato blakow

  3. Anonymous May 9, 2013 at 2:25 PM  

    Nos morts peuvent nous envoyer des signes personnels reconnaissables uniquement par nous. Ils peuvent nous aider, nous accompagner, intervenir discr猫tement dans des 茅v茅nements de notre vie. C'est apr猫s coup que nous pouvons y voir un signe de leur pr茅sence 脿 nos c么t茅s.
    Pain pour foie gras [url=http://www.chaussuresfootlockerpascher.com/]jordan femme foot locker france[/url] Vache en papier mach茅
    Alors toi pendant un an tu as laiss茅 tes cheveux sans rien, ou as tu utilis茅 qd m锚me des cremes, mousses .? j'ai tellement envie de retrouver ces boucles anglaises . [url=http://www.chaussuresfootlockerpascher.com/]foot locker france[/url]
    Mais 莽a n'a pas emp锚ch茅 les Packers de se d茅cha卯ner pour l'emporter (557) face 脿 des Titans bien friables, dimanche lors de l'avantderni猫re journ茅e de la saison r茅guli猫re de NFL.
    Ma DPA est le 2 f茅vrier mais BB1 avait 3 semaine d'avance, et on dit que pour le 2猫me c'est 脿 peu pr猫s pareil. Et toi c'est pour qd? Tu connais le sexe? A plus.. [url=http://www.chaussuresfootlockerpascher.com/]foot locker france jordan[/url]
    On aurait pu la faire op茅rer, mais le v茅to de la clinique de Grenoble nous avait dit qu'elle n'en souffrirait pas, d'etre aveugle, pourvu qu'elle nous ait!!!! Nous ne l'avons pas fait op茅rer et cela n'a rien chang茅 pour elle. Nous faisions toujours attention de bien ranger les chaises sous la table, rien qui traine sur son passage, pas bouger les meubles, sorties en laisse (sauf dans les chemins de campagne, d茅tach茅e car elle se rep茅rait tr猫s bien cailloux/herbe.)Elle connaissait tr猫s bien la maison et ne s'est jamais but茅e dans koike se soit!!! Elle a v茅cu heureuse car elle savait que nous 茅tions l脿, elle a compens茅 par d'autres sens : ouie, odorat.